Juomat, Kahvi ja Tee, Vastuullisuus

Kuluttajat haluavat vastuullisten tuotteiden näkyvän

artikkelikuva: Kuluttajat haluavat vastuullisten tuotteiden näkyvän

Asiakkaat odottavat vastuullisuuden näkyvän asioidessaan kahviloissa. 65 % suomalaisista on sitä mieltä, että vastuullinen kahvila huomioi kahvin alkuperän ja viljelijän toimeentulon. 52 % toivoo, että vastuulliset tuotteet erottuisivat menussa. Tiedot käyvät ilmi Kantar TNS Oy:n tekemästä tutkimuksesta, johon haastateltiin tuhatta 15-79-vuotiasta suomalaista viime vuoden lopulla.

Vastuullisuusmerkeistä tunnetuin on Reilu kauppa, jonka merkin tunnistaa 89 % suomalaisista. Vastaajista 80 % osasi nimetä, mitä merkki tarkoittaa. Useimmiten Reilu kauppa yhdistetään viljelijän saamaan oikeudenmukaiseen korvaukseen.

Reilu kahvi on Reilu myös viljelijälle
Kaikki Reilun kaupan kahvi tulee perheviljelmiltä. Kahvinviljelijät saavat myymästään kahvista vähintään Reilun kaupan takuuhintaa. Sen lisäksi kahviosuuskunnille maksetaan Reilun kaupan lisää, josta hyötyy koko yhteisö. Lisän avulla on tuettu sekä viljelijöiden että heidän perheidensä koulutusta ja terveydenhuoltoa.

Kahvin alkuperä on alkanut kiinnostaa suomalaisia yhä enemmän. Ja yhä useampi tietää, että pelkkä paketissa nimetty alkuperämaa ei ole tae vastuullisuudesta.

Anna asiakkaillesi mahdollisuus vastuulliseen kahviin! Reilun kaupan kahveja HoReCa-sektorille on tarjolla kymmeniä, vaaleasta tummaan paahtoon ja espressoja.

Lisätietoja: www.reilukauppa.fi




Seuraa proresto
Facebook, seuraa
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »